شنبه

سمینار اتحادیه‎ی جوانان دمکرات کردستان ایران برای دبیرکل حدکا

کوردستان میدیا: روز جمعه اول آبان‎ماه، اتحادیه جوانان دمکرات کردستان ایران، سمینار ویژه‎ای برای مصطفی هجری دبیرکل حزب دمکرات کردستان ایران برگزار نمود.

به گزارش خبرگزاری کردستان در این سمینار که شمار چشمگیری از اعضای اتحادیه‎ی جوانان در آن حضور داشتند، پس از سخنان دارا ناطق دبیرکل این سازمان، مصطفی هجری به ایراد سخنانی در رابطه با "جوانان و اوضاع سیاسی- اجتماعی آنان در ایران و کردستان" پرداخت.

آقای هجری در ابتدای سخنان خود به تحلیلی در باره‎ قشر جوان در جامعه‎ی ایران و پدیده‎های اجتماعی مختلف در آن بر اساس آمارهای مربوطه پرداخت و دلایل و عوامل بروز این پدیده‎های اجتماعی را وضعیت نامطلوب سیاسی و اجتماعی و وجود نظام واپسگرای جمهوری اسلامی دانست.

ایشان در ادامه با اشاره به سیاست رژیم در قبال مدارس و اماکن تأثیرگذار بر شخصیت جوانان، وضعیت دختران در خانواده و جامعه و همچنین ابراز وجود آنان به عنوان نیروی کار بالنده در بازارها و ادارات ایران را مورد بررسی قرار داد و به تحلیل موانع و مشکلاتی پرداخت که مؤسسات و نهادهای اجتماعی رژیم در راستای کنترل و اعمال فشار بر دختران، زنان و دانشجویان اعمال می‎کنند.

آقای هجری در بخش دیگری از سخنان خویش ضمن اشاره به نقش سازمان‎ها، گروه‎ها و احزاب در توسعه‎ی اجتماعی و سیاسی و نقش جوانان در این نهادها افزود:"وجود نیروهای جوان و مشارکت آنان در احزاب و سازمان‎ها در هر کشوری، ضرورتی حیاتی در پیشبرد فرایند دمکراتیزاسیون جامعه است.

دبیرکل حدکا همچنین با اشاره به نقش اتحادیه جوانان دمکرات کردستان ایران به عنوان یکی از تشکل‎های ویژه‎ی جوانان در کردستان ایران، از مردم و خانواده‎ها در کردستان ایران خواست به منظور مقابله با سیاستهای جمهوری اسلامی و پیشبرد مبارزات رهایی بخش ملی در کردستان ایران جوانان خود را به حضور در صفوف این اتحادیه ترغیب و تشویق نمایند.

آقای هجری در ادامه با اشاره به سیاست جلب جوانان کردستان به صفوف بسیج، توسط رژیم، از جوانان کردستان خواست آگاهانه با این مسئله برخورد نموده و مراقب
باشند در دام چنین سیاستهایی نیفتند.
ایشان در خاتمه نیز ضمن پاسخگویی به سؤالات برخی از حضار، حمایت خود را از اتحادیه جوانان دمکرات کردستان ایران اعلام داشت.





هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر