شنبه

بیانیه‎ی دفتر سیاسی حدکا در رابطه با روند حل مسالمت‎آمیز مسئله‎ی کرد در ترکیه

در حال اقدام برای تأمین بخشی از حقوق این ملت به طرزی مسالمت‎آمیز است. این تصمیم ترکیه در قبال ملت کرد و قضیه مشروع آن در این کشور مایه‎ی دلگرمی حامیان دمکراسی و تأمین حقوق کردهاست.
این تصمیم اگر به به درستی اجرا شود هم به منفعت کلی کشور ترکیه خواهد بود و هم کردهای کردستان ترکیه را به بخشی از حقوق و مطالبات دمکراتیک‎شان خواهد رساند.
در همین راستا حزب کارگران کردستان (PKK) تصمیم گرفت 3 گروه از اعضای خود را از ارتفاعات قندیل، کمپ مخمور و اروپا به نشانه‎ی استقبال از روند حل مسالمت‎آمیز مسئله‎ی کرد در این کشور به ترکیه بازگرداند. این تصمیم از جانب برادران و خواهران کردمان در ترکیه و مجامع و محافل بین‎المللی و مراکز سیاسی شدیداً مورد استقبال قرار گرفت.
حال که چنین روندی در داخل ترکیه با مخالفت و مقاومت بخشی از جریانات سیاسی افراطی این کشور روبرو شده، ضروری است که گام‎های مردم کرد در ترکیه با دقت و سنجیدگی همه‎جانبه، حامی و پشتیبان روند مزبور باشد و مسئولیت pkk از این لحاظ، مسئولیتی تاریخی است
حزب دمکرات کردستان ایران ضمن ابراز خرسندی از مطرح‎شدن فرایند حل مسالمت‎آمیز مسئله‎ی کرد در این بخش از کردستان، از گام‎های نیروهای سیاسی کرد در این کشور جهت نیل به پیشرفت و پیروزی نهائی حمایت می‎نماید
پیروز باد بالندگی دمکراسی در منطقه و تأمین حقوق دمکراتیک ملت کرد در کردستان ترکیه.


 



هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر