یکشنبه

بیانیه حزب دموکرات ایران

بیانیه حزب دموکرات ایران
شماره83
اعتراض به روند گسترده سرکوب و دستگیری های اخیر....
هم میهنان ،
ـ با تشدید روزافزون فشار بر دانشجویان، کارگران، معلمان، روزنامه نگاران، فعالان سیاسی و مدافعان حقوق بشر
ـ با اعدامهای گروهی در مقابل دیدگان مردم و ایجاد فضای ترس و وحشت در جامعه و گسترش سانسور، و جلو گیری از نشر اخبار موثق، به ویژه فیلتر کردن سایتهای اینترنتی که فضائی مناسب برای اطلاع رسانی و دادن آگاهی است
ـ با محکوم کردن زنان آگاه و مبارزمان به زندان وایجاد محدودیت برای آنان که همواره در پی رفع تبعیض و نابرابری های جنسیتی در جامعه سنتی و مذهبی کوششی بیدریغ می نمایند
ـ با بازداشت های خودسرانه اخیر و ربودن افراد بدون در دست داشتن حکم بازداشت و تهدید خانواده های دستگیرشدگان به سکوت،توسط دستگاه قضائی و امنیتی جمهوری اسلامی ، جملگی از نقض فاحش حقوق بشر در ایران است.
حزب دمکرات ایران،همراه با آزادیخواهان و مدافعان حقوق بشر، اعتراض و نگرانی شدید خود را به روند گسترده نقض حقوق بشر در ایران اعلام مینماید.

کارنامه 28 سال نقض فاحش حقوق بشر در ایران که به صورت سیستماتیک و با برنامه مشخص به ضد انسانی ترین شکل انجام گرفته و همچنان ادامه دارد؛ لطمات جبران ناپذیری بر کشور و مردم ایران وارد کرده است.
در دولت "مهرورزمان" بستگان قربانیان کشتار سال 67 تنها به جرم شرکت در مراسم یادبود عزیزانشان ربوده می شوند و یا در منازلشان دستگیر و به محل نامعلومی برده می شوند.
عزیزان دانشجویمان را تحت بازجوئی ها و شکنجه های طاقت فرسا قرار می دهند.
زندانیان سیاسی موردضرب وشتم های شدید قرار گرفته و بر اثر فشارها و شرایط نامناسب زندان احساس خطر نموده و هشدار جدی میدهند که جانشان مورد تهدید است.
یاران سخت کوشمان را در خیابان و محل کار و منزلشان می ربایند و خانواده هایشان رادر بی خبری نگه میدارند.
قریب به 20 روز است که عباس خرسندی فعال حقوق بشر، منصور فرجی فعال سیاسی، سپیده پور آقائی فعال حقوق زنان و روزنامه نگار، قاسم شیرزادیان وبلاگ نویس، بهرام راسخی فر و میثم رودکی فعال سیاسی ونیزآقای علی سارمی ، خانم طاهره سوداگری،– فرشید سوداگری و آقای محسن نادری(خانواده های زندانیان سیاسی) دستگیر شده اند و تاکنون هیچگونه خبری از علت بازداشت آنان به خانواده هایشان داده نشده است. قابل ذکر میباشد که کلیه وسایل شخصی و حتی امکانات مالی آنان نیز ضبط گردیده است.
ما ضمن محکوم کردن این بازداشتهای خودسرانه، خواهان آزادی همه زندانیان سیاسی و عقیدتی و به ویژه آزادی بدون قید و شرط بازداشت شدگان اخیر می باشیم.
ما توجه سازمانها و نهادهای بین المللی مدافع حقوق بشر را به سرکوبهای گسترده در ایران جلب می نمائیم، و خواهان رسیدگی فعالانه تر و با مسئولیت تری نسبت به وضعیت حقوق بشر در ایران می باشیم .
با امید به برقراری آزادی و عدالت اجتماعی در پگاه پیروزی

حزب دموکرات ایران
آقای احمدی نژاد آیا با سرکوب و زندان حق مردم ایران را پرداخت میکنید؟!!!
حزب دموکرات ایران
دولت احمدی نژاد که ابتدای انتصابات داعیه دفاع از حقوق مردم در مقابل غارتگران بیت المال را داشت، اکنون بسیارشدیدتر شیوه سرکوب را در پیش گرفته است و حقوق مردم رنجدیده ایران را با ضرب و شتم و دستگیر ی و زندان پرداخت میکند، و به این ترتیب از غارتگران بیت المال حمایت میکند
آقای احمدی نژاد باید بخوبی به این واقعیت توجه داشته باشد ، هزیه ای که صرف سرکوب به ماموران خود میپردازد همان اصل حقوق مردم است که صرف سرکوب آنان میشود.
اکنون که زنان و مردان ایران در موقعیتهای شغلی و اجتماعی خواستار حقوق حقه خود شده اند گروه گروه دستگیر و روانه زندانهای جمهوری اسلامی میشوند. کارگران سرکوب و از کار بیکار شده اند ، معلمان سرکوب و یه زندانها برده شده اند، دانشجویان از تحصیل باز مانده اند، زنان از حقوق بر حق و بشری خود محروم شده اند.
آقای احمدی نژاد در کدام کشور مدعی حق و عدالت، حقوق مردم اینگونه پرداخت میشود.شما ثابت کرده اید که نه تنها طرفدار عدالت نیستید که بر علیه عدالت و مردم از ظلم و بیداد گری و غارتگری حمایت میکنید و به همین دلیل روشن و بجای تامین حقوق اقشار ملت ایران آنان را سرکوب میکنید.
دیگر برای مردم ایران ثابت شده است که هیچ بخشی از حکومت اسلامی حقی برای مردم ایران قائل نیست و مردم ایران با مقاومت مدنی وغیر خشونت آمیز خود به حاکمیت مردمی وحقوق بر حق خود دست خواهند یافت.

حزب دموکرات ایران
حمایت از اعتراضات معلمان/ حزب دمکرات ایراندر اسفند ماه گذشته معملین چندین تجمع بزرگ در برابر مجلس و وزارت آموزش و پرورش برپا کردند که آخرین آن ها، با دخالت نیروهای انتظامی و امنیتی به بازداشت صدها معلمی انجامید که گروهی از آن ها هنوز دربازداشت هستند.اخبار مربوط به ضرب و شتم و بازداشت معلمان در مقابل مجلس شورای اسلامی و وزارت آموزش و پرورش، نه تنها برای ملت بزرگ ایران که برای افکار عمومی جهان تکان دهنده و غیر قابل باور بود. هیچ ملت صاحب فرهنگ و هیچ کشور صاحب تمدن، منزلت متولیان تعلیم و تربیت خود را آن قدر نازل نمی داند که اجازه دهد دست تعدی به روی آنها بلند شودو اینگونه معلمین این سرزمین را از سرکلاس ها بیرون کشیده و به زندان منتقل کنند .ظاهرا وقوع چنین حوادث ناگواری مختص کشور ماست که داعیه داران اخلاق و معنویتش با ضرب مشت و باتوم و الفاظ رکیک، معلمان فرزندان خود را به محبس می فرستند و برای شانه خالی کردن از زیر بار مسئولیت و وعده های تو خالی خویش، به آنها اتهامات ناروا وارد می کنند.فهم این نکته که تشکل های صنفی به دنبال احقاق حقوق صنفی فرهنگیان و احیای منزلت به عمد تضییع شده ی معلمان هستند، کار دشواری نیست چرا که در دو دولت با رویکرد متفاوت، موضع گیری ها و خواسته های فرهنگیان یکسان بوده است. مسئولان اجرایی کشور و نمایندگان مجلس نیز نیک می دانند که هیچ کدام از خواسته های معلمان سیاسی نیست ولی گویی مسئولان کشوری ساده ترین راه را برای عدم پاسخگویی در ایران، زدن برچسب های ناچسبی چون: غیرقانونی بودن، سیاسی بودن و ... می دانند. امّا تجربه نشان داده است که این انکارها و تهمت ها نوعی فرار به جلو است و مسئولان از سرناتوانی در صدد پاک کردن صورت مسئله اند.
خواسته های معلمین این سرزمین شاید منطقی ترین و غیر سیاسی ترین نوع خواسته های صنفی باشد که در 28 سال گذشته از سوی یک جمع کاملا غیر سیاسی مطرح شده است و تنها خواسته های مطرح شده آنان بر اساس پایه شغلی و حقوق و معوقات آن باشد و عجیب اینکه دولت غیر دمکرات ایران در این مورد غیر سیاسی نیز تاب مطالبات اصولی و به حق معلمان را نداشته و دست به سرکوب همه جانبه آنان زده است .بازداشت 40 تن از از معلمان در اسفند ماه سال 85 و همچنین حملات شبانه به منازل سران این صنف نظیر جناب آقای بهشتی از نمونه های دموکراسی حکوت اسلامی می باشد .اکنون نیز جمهوری اسلامی ایران با اعمال فشار برمعلمین و همچنین اخراج بی رویه آنان در مقابل خواسته های به حق و صنفی این قشر زحمت کش ایستاده است .حزب دمکرات ایران با اعلام حمایت از معلمان این سرزمین و همچنین با اعلام حمایت از خواسته ها و مواضع آنان خود را درکنار این قشر زحمت کش می بیند و اعلام می دارد که با تمامی توان در کنار معلمان ایستاده است و حمایت خود را از تجمع های آنان و بخصوص تجمع روزهای چهارشنبه ٨۶/۲/۱۲ در شهرستان ها در محل ادارات آموزش و پرورش، و در مراکز استان ها درو همچنین تجمع روز سه شنبه ٨۶/۲/۱٨ از ساعت ۱٣ تا ۱۷معلمان سراسر کشور در مقابل مجلس شورای اسلامی اعلام میدارد
با آرزوی موفقیت و سعادت برای مردمان این سرزمین
حزب دمکرات ایران

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر